Age of Sigmar komunitná liga
Radi by sme Vás pozvali na druhý ročník Komunitnej AoS ligy, ktorú organizuje Jožko (#nosohryz1) spoločne s Kryštofom (#nopredsaja). Liga je určená prioritne pre hráčov, ktorí uprednostňujú kompetitívne hranie, ale vítaný je každý hráč, ktorý má rád AoS a chce pravidelne hrávať. Tento ročník bude organizovaný pod záštitou Rollbacku a touto cestou sa mu chceme poďakovať za podporu AoS na Slovensku.
Najvyšším cieľom ligy je zahrať si kvalitné zápasy, štýlom by intent s rozumnými súpermi, ktorí sa snažia sporom predchádzať alebo ich rozumne riešiť a nesnažia sa zvýhodňovať seba iracionálnym prístupom k hre, nešportovým výkladom ligových alebo oficiálnych pravidiel a zároveň sa správajú počas hry slušne. AoS je skvelá hra a je len na nás ako bude naša komunita fungovať. Všetky sporné situácie bude riešiť organizačný tím v súlade vyššie uvedeným cieľom ligy.
Registrácia
Registrácia je do 05. 10. 2025, v ktorej každý hráč uvedie svoje meno a priezvisko, nick na Discorde (link), email a maximálne jednu armádu s ktorou bude hrať počas celej ligy. Začiatok ligy je naplánovaný na 13. 10. 2025 a koniec základnej časti na 31. 01. 2026. Vstupné v Komunitnej AoS ligy nie je. Bude sa hrať Age of Sigmar na 2 000 bodov podľa aktuálne platných pravidiel a aktuálne platného GHB (2025 - 2026).
Formát ligy sa bude odvíjať od počtu prihlásených hráčov, pričom v prípade, že bude do 9 registrovaných hráčov bude vytvorená jedna spoločná tabuľka a v prípade, že bude 10 a viac registrovaných hráčov, tak sa hráči rozdelia minimálne do 2 tabuliek. Prípadné losovanie do dvoch tabuliek prebehne na základe nasadenia hráčov, ktoré bude na základe výsledkov z predchádzajúcej sezóny a expertného odhadu organizátorov ligy. Každý hráč odohrá jeden zápas s každým súperom so svojej tabuľky. V prípade, že hráč nestihne odohrať 1/2 svojich zápasov do dátumu 31. 12. 2025 bude z ligy diskvalifikovaný. Do tohto pravidla sa nezapočítavajú extra zápasy.
Armáda
Hráč môže počas celej Komunitnej AoS ligy hrať len s nahlásenou armádou. Zmena bodov vydávaná GW je platná od prvého dňa po dni zverejnenia na stránke warhammer-community. V prípade situácie, keď už boli zaslané listy súperovi na konkrétny zápas sa môžu hráči dohodnúť odohrať daný zápas so starými bodmi ale nie zmenou pravidiel.
Hráči sú povinný najneskôr 3 hodiny pred zápasom súperovi poslať svoj list. Hráč môže mať maximálne 300 bodov na prázdnych baskach, pričom basky musia byť viditeľne označené (napr. papierikom) a mať správnu veľkosť. Hráči môžu využívať 3D tlačené modely bez obmedzenia. Hráči môžu používať rozumné proxi, ktoré musia pred hrou súperovi podrobne vysvetliť a nesmú byť zavádzajúce.
Priebeh hry
Terény v hre hráči stavajú podľa oficiálnych pravidiel GW. Mapu si hráči zvolia hodom kockou, pričom každý hráč môže určiť 1 mapu, ktorá sa nebude hať z príslušnej tabuľky máp. Hry prebiehajú "by intent" – hráč oznamuje súperovi svoju plánovanú ďalšiu akciu (napr. pohyb jednotkou) a hráči sa dopredu dohadnú či je alebo nie je taká akcia možná, resp. identifikujú konsekvencie z nej plynúce (napr. hráč má po dohodnutom pohybe 3 inchový charge od najbližšieho modelu na súperovu jednotku). Hrať zápasy cez TTS je možné, len ak obaja hráči súhlasia. V prípade hrania na živo, hráči môžu odohrať svoj zápas v priestoroch podľa ich uváženia, pričom hráči preferujú priestory v Bratislave a v Rollbacku.
V prípade, že jeden hráč prejaví záujem hrať so šachovými hodinami, protihráč mu musí vyhovieť. Každý hráč ma v takomto prípade 100 minút na hru vrátane rozostavenia svojej armády. Po vypršaní prideleného času, hráč nesmie hýbať so svojimi modelmi, nesmie útočiť, čarovať alebo využívať aktívne schopnosti v hre, ktoré mu poskytnú úmyselnú alebo neúmyselnú výhodu. V rámci času nad rámec stanovených 100 minút hráč môže vykonávať len "save", "ward" roll a pasívne zbierať body (objectivy). V prípade, že obom hráčom dôjde čas tak už neskóruje ani jeden z nich a hra končí.
Bodovanie
| Body | |
| Výhra | 2 |
| Remíza | 1 |
| Extra zápas - výhra | 1,5 |
| Extra zápas - remíza | 0,5 |
| Headhunter | 1 |
| Triple kill | 5 |
Hráči nahlasujú výsledky (aj nahraté body) svojich zápasov na Discorde „AoS Slovensko“ do kanálu AoS komunitná ligy – genneral. Hráč získava 2 body za výhru a 1 bod za remízu.
Hráči môžu odohrať extra zápasy nad stanovené minimum s inými účastníkmi ligy, za ktoré môžu získať 1,5 bodu za výhru a 0,5 bodu za remízu. Hráč môže takto odohrať maximálne tri hry, pričom hráč nemôže odohrať viac ako jednu extra hru s tým istým súperom. V prípade ligy s viacerými tabuľkami bude môcť hráč odohrať extra zápasy s len hráčmi z druhej tabuľky. Hráčovi nevzniká automatické právo na extra zápas, je len na ňom a ním oslovenom súperovi či si spoločne zahrajú.
Headhunter – pred zahájením ligy budú určený traja najvyššie nasadený hráči (výsledok z predchádzajúceho ročníka ligy a expertný odhad organizačného tímu), za ktorých môže hráč získať 1 bod do celkovej tabuľky ak porazí aspoň jedného z nich (čiže je maximálne možné nahrať 1 bod do celkovej tabuľky za Headhunt). V prípade, že bude viac ligových tabuliek bude takto nasadený jeden hráč v každej tabuľke. Takto nasadený hráči nezískavajú body za výhru medzi sebou. Bod za splnenie Headhuntera je možné dosiahnuť aj v extra zápase.
Triple kill – ak hráč porazí všetkých nasadených hráčov získava do celkovej tabuľky 4 body. Pri formáte ligy s viacerými tabuľkami bude toto pravidlo prispôsobené alebo zrušené. Body za triple kill nie je možné dosiahnuť v extra zápasoch.
Po skončení základnej časti bude prebiehať play-off medzi TOP 4 hráčmi, resp. TOP 2 z každej tabuľky v prípade väčšieho počtu tabuliek. Do play-off nie je možné postúpiť ak hráč nemá odohratý aspoň 1 zápas s každým súperom so svojej tabuľky (ak hráč nepreukáže relevantnú, dlhodobú snahu o hru so svojím spoluhráčom). V prípade rovnosti bodov sú ďalšie kritériá umiestnenia v tomto poradí počet výhier a bodový in game rozdiel.
Tešíme sa na Vašu účasť.
